___

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Zrozumiałem

Wiadukt zobaczymy po wybudowaniu, koncepcji nie udostępnią

ilustracja do materiału
ilustracja do materiału
Opór burmistrza w sprawie ujawnienia treści zamówionej koncepcji jest co najmniej dziwny. Burmistrz z którym dziś rozmawiałam dał wyraźnie do zrozumienia, że nie udostępni koncepcji. Nie zamierza też tłumaczyć się z tego. Jedynym wyjaśnieniem jakie usłyszałem to, że nie jest to dokument urzędowy, że to jakieś częściowe opracowanie, a moje pytania powodują, że marnuje swój czas na wyjaśniania tej sprawy.

Po dzisiejszej rozmowie nie mam w zasadzie żadnych złudzeń co do tego, że nie ma woli ujawnienia szczegółów budowy wiaduktu. Niestety moje obawy o to, że będzie to na zasadzie "zrobimy jak chcemy, oby zrobić", zaczynają się potwierdzać. Myślę, że można zapomnieć o jakichkolwiek konsultacjach w tej sprawie. To duży błąd, bo wiadukt w kształcie udostępnianym na planach przesłanych przez urząd ma wiele niejasnych rozwiązań. Trudno też mówić o szczegółach, które się wręcz ukrywa. Co ciekawe od burmistrza usłyszałem, że miasto zamówiło kolejne aktualizacje tej koncepcji i zna już szacunkowy koszt budowy. Według burmistrza wersja z dnia dzisiejszego to 14 000 000 netto.
Budowa wiaduktu to inwestycja, która odciśnie piętno na całe pokolenia. Nieprzemyślana budowa na doraźne potrzeby bez przemyślenia skutków na przestrzeni dekad to czyste szaleństwo, biorąc pod uwagę aktualny układu urbanistyczny miasta. Jeśli solidnie nie przygotuje się do tego i nie wysłucha opinii specjalistów i mieszkańców, to będzie to pomnik buty, ignorancji i bezmyślnej rozrzutności.

W poniedziałek burmistrz i jego zastępca byli w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Rozmawiali o możliwości dofinansowania tej inwestycji. Kurtuazyjne spotkanie nie przyniosło żadnych wymiernych rezultatów, poza informacją o sposobie ubiegania się o pieniądze. Według burmistrza miasto może wystąpić o dofinansowanie w wysokości 50% ale dopiero w listopadzie 2017 roku. Warunkiem koniecznym jest jednak aktualne pozwolenie na budowę. PKP nadal podtrzymuje swoją wcześniejszą deklarację, że udzieli wsparcia w zakresie dotyczącym infrastruktury kolejowej. Czas biegnie, widać olbrzymią determinację by wykonać wiadukt do końca 2018 roku.
Z mojej strony też jest duża determinacja, by zobaczyć zamówione opracowania koncepcji wiaduktu. I ja i wy macie pełne prawo by wiedzieć, czym chce uraczyć nas władza na kolejnych kilkadziesiąt lat.

Zobacz również:

Wiadukt. Co zyskamy, co stracimy?
Oddać miasto mieszkańcom
Plan do koncepcji budowy wiaduktu

 

Komentarze  

# RE: Wiadukt zobaczymy po wybudowaniu, koncepcji nie udostępniąKejsjut 2017-03-07 22:21
Ciekawe ile kosztowała koncepcja pierwotna i ile kosztują aktualizacje. Może okazać się że wiaduktu nie będzie a znajomy królika zarobi furę kasy za projekty.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# AkcjaJa nie mogę 2017-03-08 10:40
Proponuję zrobić akcję słania listów do burmistrza z zapytaniem o tą koncepcję, może zasypanie go sporą ilością makulatury coś da.
A swoją drogą to wiadukt w ogóle mi się nie podoba. Będzie tylko szpecił w tym miejscu.
Tunel tunel i tylko tunel
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Burmistrz zapomniałEwa 2017-03-08 16:49
komu ma służyć. Społeczeństwu, które go wybrało. Widać, że źle, więc na pewno nie zostanie na następną kadencję. Arogancja tego pana jest porażająca. Ma zakichany obowiązek odpowiadać mediom, które nas informują o tak ważnych sprawach. To nie prywatna działka panów N. i G., tylko przestrzeń do życia nas wszystkich!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# tunel!sen 2017-03-08 19:53
W poprzedniej perspektywie finansowej (2007-2013) państwo zostało z niewykorzystanymi środkami na infrastrukturę kolejową w wysokości 11 miliardów złotych. Koszt zbudowania tunelu wraz z procedurami wyburzeń i przekształceń przestrzennych miasta w ramach realizacji projektu, który w ubiegłym roku przedstawiał absolwent Politechniki Warszawskiej na zamkowym spotkaniu (www.youtube.com/.../) wyniósłby około 3-3,5 miliarda złotych. Gdyby władze miasta wykazały się determinacją i przygotowały odpowiednie dokumenty, być może w obecnej perspektywie finansowej (2014-2020) udałoby się wprowadzić w życie ten podobno kosmiczny koncept. Pieniądze na pewno znów zostaną...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Wiadukt zobaczymy po wybudowaniu, koncepcji nie udostępniąAzza 2017-03-08 21:50
Skończcie z tym tunelem fantazjujecie jak wizjoner z lubajn. Jedyne realne wyjście aby zorganizować bezkolizyjny przejazd przez tory w Ostródzie to właśnie ten wiadukt, kwestia jedynie jego dopracowania. Każde inne rozwiązanie jest poza zasięgiem finansowym. Serio ktoś wierzy, że rząd zainwestuje 3mld w w 35k mieście? Ruch w Ostródzie będzie tylko spadał, miasto się wyludnia, w budowie obwodnice. W przyszłości komunikację poprawić może jedynie zatrzymanie wyprzedaży "strategicznych" działek w Ostródzie np. w obrębie skrzyżowań czy głównych dróg. Gdyby nie sprzedaż działki pod hotel promenada i pepco to dzisiaj tam można by wybudować bardzo dobry wiadukt.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# żabia perspektywasen 2017-03-09 07:33
Myślenie kategoriami tego nieszczęsnego wiaduktu to żabia perspektywa kierowcy śledzącego świat zza kółka kierownicy. Może czas już oderwać spocone łapki z kierownicy i pomyśleć szerzej. Spieprzyć centrum miasta przez wybudowanie kładki to prymitywny pomysł. Zobaczcie, jak wygląda w Szczecinie tzw. Trasa Zamkowa. Toż to koszmar, który na dziesięciolecia, a może i setki lat zgnoił najbardziej atrakcyjny fragment miasta. Ostróda póki co rozwija się i rejon trzeciego przejazdu jak najbardziej można uznać za centrum miasta. Nie rozumiem, jak dla doraźnych korzyści przedwyborczej kampanii można psuć miasto :(.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# TunelJa nie mogę 2017-03-09 10:41
Brawo sen popieram. Trzeba myśleć trochę perspektywicznie. Patrząc na niektóre miasta kilkadziesiąt lat wstecz też nikt by nie powiedział, że mogą się tak rozwinąć.
Nie sądzę, że ruch będzie mniejszy, zważywszy na to, że są przecież targi ostródzkie, które się bardzo prężnie rozwijają, a o ruchu w lecie już nie wspomnę
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: żabia perspektywaAzza 2017-03-09 14:02
Nie bardzo rozumiem wasze stanowisko. Mówicie, że Ostróda się rozwija ale nie potrzebuje bezkolizyjnych skrzyżowań? Twierdzisz, że jako pieszy wolisz stać na przejeździe razem z dziesiątkami aut? Aż dziw bierze, że znajdują się ludzie którzy są przeciwko postępowi w dzisiejszych czasach. Wiadukt w Ostródzie jest potrzebny i to nie podlega w ogóle dyskusji a drwęcka to obecnie jedyne sensowne miejsce gdzie można go wybudować. Trochę bardziej hardkorowo można by też wiadukt usytuować w miejscu pętli na słowackiego i wylot na 11 listopada ale to już mała rewolucja i wam mogłaby siąść pikawa a wieść o takiej rozbudowie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# bęc zmiana!sen 2017-03-09 14:46
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nawet w dużych miastach istnieje tendencja do ograniczania ruchu samochodów i czasem nawet wyłącza się ulice lub ich odcinki tylko dla ruchu pieszego. Miejska ostródzka legenda wiaduktu to pieśń przebrzmiała, a Two post świadczy o tym, że głównie przemieszczasz się samochodem i nie rozumiesz, czym jest organizm miejski. Te 3 miliardy walnąłem pod gruby palec, choć w kilkuletniej perspektywie realizacji takiego przewrotowego projektu jakim jest bezkolizyjne połączenie miasta górnego z miastem dolnym przy zastosowaniu tunelu nad torami, być może koszty oscylowałyby coś koło tego. Koleje państwowe wydałyby z pewnością o wiele mniej, kilkadziesiąt milionów. Poza tym, jeśli obejrzałeś realację z prezentacji koncepcji tunelu, być może zwróciłeś uwagę, że obecny na spotkaniu marszałek Brzezin zadeklarował wyasygnowanie kilkuset tysięcy złotych na prace projektowe. Oczywiście, przy aktywnej postawie władz miasta. Wiadomo, kadencji na realizację takiego przedsięwzięcia nie starczy, ale miano odważnego inicjatora miałby burmistrz w kieszeni. Z całą pewnością trudniejsza to droga do powiększania miasta niż anektowanie okolicznych miejscowości, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by robić jedno i drugie. Odwagi! To wcale nie jest nierealne :).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: bęc zmiana!Azza 2017-03-09 15:00
No tak ogranicza ruch samochodowy się ale nigdy nie słyszałem, żeby ograniczało się skrzyżowania bezkolizyjne. Doskonale rozumiem czym jest "organizm miejski" sporo chodzę pieszo ale to dalej niewiele zmienia w temacie wiaduktu w Ostródzie. Przypominam, że to jest tylko koncepcja(!) nie musi mieć wiele wspólnego z projektem wykonawczym. Burmistrz zapowiedział, że wiadukt będzie budowany w trybie projektu i buduj więc do tego wymagany jest program użytkowy który dopiero będzie opracowywany, dodatkowe przejścia to jest pikuś nawet w trakcie budowy. Tunel/estakada to jakiś mokry sen chorego wizjonera i tyle. Wystarczy popatrzeć na to jakie są grunty w Ostródzie to praktycznie całkowicie eliminuje tunel, o kosztach nie mówiąc. Na prace projektowe tunelu to trzeba wydać kilka milionów na samo wstępne rozpoznanie geologiczne. Dalej nie mam pojęcia jak pieszym może przeszkadzać wiadukt i wolą stać na przejeździe.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: bęc zmiana!sen 2017-03-09 15:51
Dalsza wymiana postów nie ma sensu. Przytoczony koncept estakady ze Słowackiego na 11 Listopada wskazuje, że piszesz z kręgu zbliżonego do budynku "za rzeką". Niepotrzebnie dyskontujesz koncept tunelu, jest nowatorski i realny, ale do tego, żeby się nim zająć, niepotrzebny wizjoner tylko ktoś odważny. I bynajmniej nie straceniec :).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: bęc zmiana!Azza 2017-03-09 17:17
UM jest mi daleki. Znasz przypadek gdzie dla poprawy komunikacji 40k mieszkańców państwo wyłożyło 3mld złotych? Już sama kwota pokazuje, że to inwestycja nierealna i zdecydowanie poza zasięgiem. Nie estakady tylko wiaduktu to nie są pojęcia zamienne ale z kim ja rozmawiam.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: bęc zmiana!sen 2017-03-09 17:43
Stajesz się protekcjonalny, kończmy zatem. Próbujesz być kompetentny, ale kiepsko to wychodzi. Skrócone kursa nie pomogą. Żegnam ozięble :(
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: bęc zmiana!Azza 2017-03-09 18:01
Hmm widzę, że bezproduktywna rozmowa bo dalej nie wiem dlaczego dla pieszych lepiej stać na przejeździe niż chodzić po wiadukcie. No cóż taka jest społeczność Ostródy...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Do AzzaJa nie mogę 2017-03-10 11:20
Jakby powstał tunel to wszystkie 3 przejazdy byłyby bezkolizyjne, więc co ty opowiadasz o tym, że my nie chcemy bezkolizyjnych rozwiązań?A do tego miasto zyskuje tereny po torach. Taka koncepcja była opisywana tutaj-http://ostrodaonline.pl/wiadomosci/4869-oddac-miasto-mieszkancom.html
A jeżeli chodzi o grunty to ty się nie martw nie takie projekty są już w Polsce wykonywane
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Do AzzaAzza 2017-03-10 14:13
Tunel jest rozwiązaniem nierealnym ekonomicznie. Wiem, że wszystko się da niektóre obiekty sam realizowałem w bardzo ciężkim terenie ale kosztowały kilkakrotnie więcej. Wiem o której koncepcji piszesz ale to jest bardzo luźna koncepcja bez uwzględnienia jakichkolwiek kwestii technicznych, o ekonomicznych nie mówiąc. To już dużo bardziej realne jest zbudowanie kolejowej obwodnicy Ostródy, koszty podobne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# W końcuJa nie mogę 2017-03-10 14:41
No brawo w końcu jakaś iskierka nadziei w Twoich wypowiedziach.
A powiedz mi ile inwestycji w czasach swoich początków były krytykowane, a po czasie dopiero są wychwalane?
Dlatego budowa tunelu, obwodnicy kolejowej to przyszłość w którą musimy patrzeć, bo nigdy nie wiadomo jak Ostróda się rozwinie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: W końcuAzza 2017-03-10 17:26
Nie wiem ja tylko buduję i nie interesuje się jak wygląda sprawa postrzegania tego później, nigdy nie słyszałem też o tak drogiej inwestycji dla społeczności lokalnej. Ostróda raczej się zwija niż rozwija, NIKT nie zainwestuje 3mld złotych dla 35k ludzi. "Spłata" tego w podatkach trwała by setki lat więc już widać jak nieekonomiczna jest to decyzja. Znasz przypadek gdzie zainwestowano tak olbrzymią kwotę dla tak niewielkiej liczby mieszkańców?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: żabia perspektywaHeniu 2017-03-09 21:43
Widziałem, potwierdzam. Generalnie Szczecin to jedna wielka architektoniczna spierdolina.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# co z pieszymi?fram 2017-03-11 20:24
Należy wyciągnąć wnioski z faktu, że przy zamkniętym środkowym przejeździe praktycznie nikt nie korzysta z kładki. Wolą czekać. Po zbudowaniu wiaduktu na Drwęckiej piesi nie będą mieli tam wyboru. Jedzie pociąg czy nie, muszą wdrapać się na wiadukt. Efekt będzie taki, że będą przechodzić przez tory na "dziko".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: co z pieszymi?Lov 2017-03-11 20:49
Nie będą przechodzić, już teraz po "uszczelnieniu" przejazdu mało kto przechodzi a przez płot mało komu się będzie chciało skakać i do tego ryzykować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: co z pieszymi?fram 2017-03-11 21:29
Na lewym przejściu między Kolejową a Lidlem pokonują te przeszkody. Reasumując: wiadukt polepszy nieco kierowcom i pogorszy pieszym
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: co z pieszymi?Luis 2017-03-13 11:26
"Nieco" to będzie skok w poziomie komunikacji w Ostródzie. Nieco to pogorszy pieszym bo niektórzy będą musieli wchodzić po schodach ale nie będzie już oczekiwania na przejazdach. Bezkolizyjny przejazd przez tory to konieczność choćby dla służb ratowniczych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# niecofram 2017-03-13 15:16
Trudno zrozumieć, że ruch na osi PN-PŁD odbywa się w Ostródzie dwoma ciągami komunikacyjnymi? Skomasowanie całego ruchu na jednej osi jest nierealne. Taki sam efekt, co wiadukt, da skrócenie o połowę czasu czekania na przejeździe. Inwestycja w odpowiedni system będzie mniej kosztowna. I nie pogorszy, a polepszy ruch pieszych. Tyle, że gorzej nadaje się do wyborczego PR.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: niecoAzza 2017-03-13 23:06
Możesz coś napisać o tym systemie bo SRK jest mi obce? Bo jestem bardzo ciekaw. Resztę pozostawiam bez komentarza.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# fiksacjafram 2017-03-14 11:37
Systemów jest kilka. Z wykorzystaniem skanera radarowego. Można później zamykać przejazd. Do rozwiązania jest też problem stojącego na dworcu pociągu i zamkniętych przedwcześnie przejazdów. To samo z wolnymi pociągami towarowymi. Zresztą nie udawaj, że nie wiesz. Zafiksowaleś się na jednym rozwiązaniu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: fiksacjaAzza 2017-03-15 09:51
Nie wiem SRK to naprawdę nie moja dziedzina. Można nazwy tych systemów?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: fiksacjafram 2017-03-15 19:07
Jeżeli chodzi o same nazwy to wujek Google się poleca.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: fiksacjaAzza 2017-03-15 20:23
Aha czyli nawet ty ich nie znasz i najprawdopodobniej nie masz pojęcia o ich możliwościach. No fajnie. Ciągle zapominam, że internet to inny świat i każdy może być "ekspertem" i wypowiadać się na tematy bez najmniejszego pojęcia.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# czysta amatorkafram 2017-03-15 22:49
Pełna zgoda co do ostatniego zdania.

PS Dyskusja tu dotyczy budowy wiaduktu. Dopóki nie ma na stole profesjonalnych analiz organizacji ruchu w Ostródzie, uwzględniających wiadukt, każdy, kto porusza się po Ostródzie ma prawo być ekspertem. Nie lepszym, ale i nie gorszym, niż jakikolwiek urzędnik miejski.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: czysta amatorkaAzza 2017-03-16 08:22
To, że wiadukt polepszy komunikację w Ostródzie wiadomo bez analiz. Setki analiz, tony papierów a wiaduktu jak nie było tak nie ma. Jak dyskusja dotyczy wiaduktu to po co zaczynasz temat z koleją?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# i pogorszy pieszym@ 2017-03-13 09:04
ależ skąd, schody ruchome się przeniesie z Cerfura
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Regulamin zamieszczania komentarzy

Niniejszy regulamin podaje jedynie wytyczne a nie ścisłe reguły dotyczące publikacji komentarzy. Użytkownik publikuje swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
Redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy bez podania przyczyny.
Użytkownik zamieszczając komentarz automatycznie wyraża zgodę na opublikowanie wypowiedzi zarówno w portalu jak i wykorzystaniu przez podmioty współpracujące.
Będziemy usuwać:
- komentarze zawierające treści sprzeczne z prawem
- komentarze zawierające treści propagujące przemoc i dyskryminację
- komentarze zawierające wulgaryzmy
- komentarze zawierające treści reklamowe
- spam
- komentarze zawierające wyłącznie odnośniki do innych stron
- komentarze zawierające treści obrażające inne osoby
- powtarzające się komentarze
- komentarze znacząco odbiegające od tematu

Wpisy zawierające uwagi, zastrzeżenia zarzuty lub inne treści pod adresem redakcji prosimy kierować bezpośrednio do redakcji. Umieszczone w komentarzach będą usuwane.

Poziom wypowiedzi zależy od osób piszących, dlatego zachęcamy do pisania zgodnie z zasadami ortografii a przede wszystkim na temat.

Komentarze są publikowane w sposób automatyczny niewymagający ingerencji administratora. Jeśli uważasz, że opublikowany komentarz łamie regulamin prosimy zgłosić ten fakt za pomocą odnośnika "Zgłoś administratorowi". Po zapoznaniu się zarówno z treścią komentarza jak i zgłoszenia administrator podejmie decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji bądź pozostawieniu go.

Wszelkie kwestie sporne proszę kierować bezpośrednio do redakcji.

Administrator w sposób suwerenny i ostateczny podejmuje decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zgadzasz się z podanymi tu wytycznymi nie zamieszczaj komentarza.


Regulamin obowiązuje od 2012-04-19