Kampania społeczna - ŻYCIE

Kampania społeczna - ŻYCIE - plakat (KWP Olsztyn) Tylko od początku maja w wodach naszego regionu utonęło 12 osób. W co drugim przypadku, przyczyną był alkohol. Dlatego Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie rozpoczęła wczoraj kampanię społeczną "Życie". Celem kampanii jest informowanie młodych ludzi o konsekwencjach wchodzenia do wody pod wpływem alkoholu.
Policyjne statystyki naszego województwa pokazują, że w ciągu ostatnich dwóch lat przyczyną 47 utonięć, był właśnie alkohol. Od maja br. do tych statystyk doszło pięć kolejnych przypadków. Dlatego Komendant Wojewódzki Policji w Olsztynie, Wojewoda Warmińsko – Mazurski i Prezydent Olsztyna rozpoczynający się właśnie sezon letni inaugurują kampanią społeczną "Życie"

Na projekt składają się między innymi plakat i spot reklamowy. Spot emitowany będzie w ogólnopolskich i regionalnych stacjach telewizyjnych. Przygotowany i wyprodukowany został przez profesjonalną agencje reklamową. Aktorami spotu są uczniowie olsztyńskich szkół.

{mgmediabot}images/stories/video/kampania_spoleczna_zycie.mpg|false|368|288{/mgmediabot}

Plakat zostanie rozprowadzony na terenie naszego województwa. Umieszczony zostanie m.in. w szkołach, budynkach administracji samorządowej i służb ratowniczych, kościołach, autobusach a przede wszystkim w miejscach związanych z wypoczynkiem nad wodą.

Dla młodych ludzi przygotowano również koszulki z logo kampanii.

We wtorek 19 czerwca na plaży miejskiej w Olsztynie odbyło się spotkanie inaugurujące kampanię. Gośćmi specjalnymi konferencji byli państwo Kawczyńscy z Nidzicy rodzice Radka. Radek 2 lata temu świętował zakończenie roku szkolnego wspólnie z kolegami. Pili alkohol. W pewnym momencie zdjął z siebie ubranie i wszedł do wody. Utonął. Miał 18 lat.

Przed brawurą nad wodą ostrzegał również Mirosław Piesak. 15 lipca 1982 roku około 18.00 podczas wypoczynku na plaży niestrzeżonej nad jeziorem Chmielniki pod Bydgoszczą skakał do wody. Niestety jeden skok zakończył się wypadkiem. Następne lata, to pogodzenie się z kalectwem. Mirosław Piesak sparaliżowany od pasa w dół odnalazł sens życia w sporcie i pomocy podobnym do niego. Teraz jest utytułowanym paraolimpijczykiem.

Koszt całej kampanii to koszt wyprodukowania 500 koszulek. Spot i plakat wyprodukowano bezpłatnie.Kampania społeczna - ŻYCIE - koszulka


BEZPIECZEŃSTWO NAD WODĄ
Pamiętajmy, żeby korzystać z kąpielisk strzeżonych i w żadnym wypadku nie kąpać się w miejscach zabronionych. Nieświadome kąpiele, nieznana głębokość, dno, nurt wodny często są przyczyną tragedii.

Zwracajmy szczególną uwagę na bezpieczeństwo dzieci. Nie pozostawiajmy ich bez opieki. Dzieci powinny korzystać z zabawek wodnych i przebywać nad wodą tylko w obecności dorosłych.

Pod żadnym pozorem nie wchodźmy do wody pod wpływem alkoholu. Alkohol zaburza ocenę własnych możliwości pływackich, skłania do brawury, osłabia organizm a przede wszystkim za bardzo dodaje odwagi, która zazwyczaj kończy się tragedią.

Nie wchodźmy do wody zaraz po kąpieli słonecznej. Unikniemy w ten sposób wystąpienia szoku termicznego.

Nie skaczmy do wody na "główkę", tym bardziej jeśli nie znamy głębokości wody. Taki skok może doprowadzić do urazów kręgosłupa i kalectwa.

Jeśli korzystamy ze sprzętu wodnego, to upewnijmy się, że jest on sprawny, a przebywające na nim dzieci i osoby, które nie umieją pływać są we właściwy sposób zabezpieczone - mają na sobie specjalne kamizelki.

Warmińsko – mazurskie statystyka utonięć:


  2004 2005 2006 2007
maj - wrzesień 33 63 46  do 19 czerwca -
12


Cały kraj - statystyka utonięć w miesiącach letnich:

  2004 2005 2006
 Maj 37 72  62 
Czerwiec 43 95 120
Lipiec 106 200 106
Sierpień 109  79 70

[materiał KWP w Olsztynie]