4 x NIE

Jezioro SajminoNie będzie łącznika ścieżek rowerowych od plaży do ścieżki wokół jeziora Sajmino. Przynajmniej na obecną chwilę. Zastępca burmistrza Norbert Gesek w przesłanej odpowiedzi jednoznacznie potwierdził, że nic takiego nie powstanie i nie ma żadnych planów w tym zakresie. Rower między ścieżki prowadzimy, weźmiemy pod pachę lub jedziemy po gruncie. To już nie wpadka, to jednoznaczne partactwo.

Tu rozpocznie swój bieg ścieżka wokół j. Sajmino.Projekt budowy ścieżek rowerowych na terenie miasta to jedno wielko pasmo nieporozumień i błędów. Począwszy od przebiegu, na materiale z którego zostaną wykonane skończywszy. Choć trudno w to uwierzyć miejscy urzędnicy twierdzą, że polbruk "to rozwiązanie optymalne ze względów ekonomicznych, technicznych oraz użytkowych".

Tu zakończy swój bieg ścieżka wokół j. Sajmino.Jakby tego było mało przebieg ścieżek ustalony przez urzędników pozostawia wiele do życzenia i nie był z nikim konsultowany. Jedną z rzeczy, która będzie denerwować, czy wręcz irytować to brak połączenia pomiędzy poszczególnymi odcinkami ścieżek. Doskonale to widać ma mapie widocznej na końcu materiału. Przykładem jest brak ścieżki na brzegu zatoki j. Drwęckiego, urwany fragment ścieżki w pobliżu Zamku, czy brak łącznika ścieżek, które biegną do j. Sajmino ze ścieżką wokół niego.

Tu zakończy swój bieg ścieżka od ul. Chrobrego do plaży.Choć ich wykonanie będzie realizowane w ramach tego samego projektu dofinansowanego ze środków unijnych, to zabrakło jednej jakże ważnej rzeczy. Połączenia tych ścieżek ze sobą a to zaledwie około 200 metrów. Niestety to nie jedyne "luki" w sieci ścieżek.

Ścieżki rowerowe w urzędowym podsumowaniu półrocza. Pokazano ścieżkę, której nie będzie.Choć we wszystkich materiałach udostępnianych i opłaconych przez urząd ten łącznik istnieje, jest to jawne wprowadzanie w błąd. W odpowiedzi na nasze zapytanie dostaliśmy jednoznaczną odpowiedź. Nic takiego nie jest planowane. Urząd najpierw próbował nas odsyłać do dokumentacji przetargowej zakończonego postępowania. Oczywiście nic tam nie ma. Tłumaczono też, że brak ścieżki w tym miejscu jest spowodowany faktem, że nie jest to działka miasta. Dziwne to tłumaczenie zważywszy na fakt, że ścieżka wokół jeziora Sajmino w pewnym fragmencie przebiega po terenie Gminy Ostróda. W tym jednak przypadku samorząd miejski wystąpił do Gminy Ostróda i porozumiał się bez problemu.

Nasze pytania i odpowiedzi przesłane z Urzędu Miejskiego w Ostródzie.

  1. Kopia dokumentacji dotyczącej wykonania połączenia ścieżki rowerowej, która ma swój koniec na plaży miejskiej nad j. Sajmino (odcinek Chrobrego-Piaskowa) ze ścieżką rowerową wokół j. Sajmino (ul. Jeziorna).
        odp: Gmina Miejska nie posiada wnioskowanej dokumentacji.
  2. Czy i kiedy ogłoszono postępowanie przetargowe w tym zakresie?
        odp: Nie ogłoszono postępowania przetargowego
  3. Kiedy, komu i za jaką kwotę zlecono opracowanie dokumentacji w tym zakresie?
        odp: Nie zlecono opracowania dokumentacji
  4. Jaki jest planowany termin zakończenia prac w tym zakresie?
        odp: Nie ma planowanego terminu zakończenia prac w tym zakresie

Trudno to zrozumieć a tym bardziej uwierzyć, że tak oczywista sprawa została przez urzędników pominięta. To partactwo i kompletny brak wyobraźni. Jeśli do tego dołożymy, że planowana ścieżka z Jaracza do Kajkowa nie będzie połączona z tą wokół j. Sajmino (brak takiej informacji na planach), to mamy jasny przykład, że ścieżki w Ostródzie planuje się i robi żeby zrobić, nie by służyły sprawnej i bezpiecznej komunikacji. Bez ładu i składu, byle wydać pieniądze.
Postępowanie na budowę ścieżek rowerowych w Ostródzie zakończono 5 września. W dniu 28 września podano do wiadomości wybrane oferty.

    • Część 1- Ścieżka rowerowa wokół nabrzeża jeziora Sajmino w Ostródzie. Postępowanie w części 1 zostało unieważnione, Zamawiający na sfinansowanie tej części zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę: 1.240.000,00 PLN brutto. Cena jedynej złożonej w części 1 oferty opiewała na kwotę 2.095.474,69 PLN brutto.
    • Część 2- Ścieżki rowerowe na odcinku od cmentarza żołnierzy Armii Czerwonej z II Wojny Światowej- rondo "Solidarności"- ul. Drwęcka- jezioro Drwęckie.
      Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 2 złożoną przez Przedsiębiorstwo Drogowo- Budowlane Sp. z o.o., ul. Długa 27, 87-300 Brodnica.
    • Część 3- Ścieżka rowerowa na odcinku ul. 3 Maja- Turystyczna- Parkowa- Graniczna- Partyzantów.
      Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 2 złożoną przez Przedsiębiorstwo Drogowo-- Budowlane Sp. z o.o., ul. Długa 27, 87-300 Brodnica.
    • Część 4- Ścieżka rowerowa od nabrzeża jeziora Sajmino do ul. Piaskowej w Ostródzie.
      Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 1 złożoną przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów DROMO Sp. z 0.0., ul. Nadrzeczna 5, 14-100 Ostróda.

Zastanawia blisko 100% rozbieżność szacunku urzędu z ofertą (część 1). To postępowanie zostanie powtórzone. Mamy nadzieję, że nowe postępowanie nie będzie trwało 10 miesięcy i nie będzie zawierać błędów, jakie były w zakończonym.

Zgodnie z dokumentacją zakończonego postępowania przetargowego BUDOWA ŚCIEŻEK ROWEROWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W OSTRÓDZIE powstaną ścieżki na następujących odcinkach (kolor niebieski):

Ścieżki planowane do realizacji w 2018 roku.

{gm12}

Wszystkie nowe ścieżki zostaną wykonane w polbruku lub zostaną wytyczone po istniejących chodnikach lub ulicach. Wyjątkiem ma być ścieżka wokół j. Sajmino. Tam nawieżchnia ma być z betonu sztywnego.

Ostróda według naszych wyliczeń posiada nieco ponad 5,6 km ścieżek rowerowych. U naszych sąsiadów w Iławie jest ich ponad 40km. Biorąc pod uwagę nawet te, które wkrótce powstaną nadal wygląda to mizernie, zarówno jeśli idzie o długość jak i jakość. Nadal króluje polbruk i o zgrozo kolejne planowane ścieżki Jaracza-Kajkowo i Jaracza-Pieniężnego również są planowane w tej technologii.

Do tematu będziemy wracać.

>> Zobacz powiązane tematy: